مزایای درمان هموروئید چگونه است؟

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


اگر براي اولين بار است كه از فروم ما بازديد مي كنيد به شما خوش آمد مي گوييم. شما مي توانيد بعد از خواندن قوانين انجمن در انجمن ما ثبت نام كنيد و براي مشاهده گفتگو ها به انجمن مورد علاقه خود كليك كنيد. در غير اين صورت شما به تمام امکانات سايت دسترسي نخواهيد داشت.
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 14
نویسنده پیام
simaabed آفلاین


ارسال‌ها : 8
عضویت: 5 /5 /1398


مزایای درمان هموروئید چگونه است؟
حدودا نصف مردم جهان در طول زندگی خود به بواسیر دچار می شوند، هموروئید یک بیماری مقعدی رایج به شناخته می شود که در انتهای راست روده و مقعد ایجاد می شود. بسیاری از مبتلایان به این بیماری با علائم و دلایل بروز هموروئید آشنا نبوده و به همین دلیل نحوه درمان را به تعویق می اندازند. در ادامه به بررسی جامع این بیماری، روش های درمان بواسیر با لیزر و عمل جراحی و همچنین مزایا و معایب هر روش می پردازیم.

درمان لیزر

درمان بواسیر با لیزر
باید گفت که تصور غلط از درمان هموروئید با تیغ و چاقوی جراحی یا عمل بواسیر یا هموروئید را فراموش کنید. روش های نوین و بسیار پیشرفته ای در علم پزشکی وجود دارد که نحوه درمان بواسیر و بسیاری از بیماری‌ها را به طور کلی دگرگون کرده است. درمان بواسیر با لیزر جدیدترین و بهترین روش درمان است که در ادامه بیشتر با این روش آشنا می شوید.

در روش لیزر بواسیر با تاباندن اشعه یکپارچه لیزر co2 زائده‌های هموروئیدی را حذف می‌کنند و این درمان با حداقل درد و خونریزی انجام می‌شود.
در لیزر هموروئید خبری از بستری در بیمارستان و بیهوشی عمومی و عوارض درمان های سنتی نیست.

مدرن ترین روشی که امروزه در دنیا برای درمان قطعی بواسیر بدون عمل جراحی به کار گرفته می شود، تکنولوژی لیزر درمانی است. شاید بپرسید برای انجام لیزر درمانی، بهترین پزشک چه کسی است و باید به کجا مراجعه کرد؟

کلینیک درمان لیزر یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین مراکز درمان هموروئید با لیزر در تهران است و با بکارگیری پرسنل مجرب و پزشک متخصص توانسته بیش از هزاران درمان موفق را در کارنامه خود ثبت کند.

مزایای لیزر هموروئید
بدون درد
عدم خونریزی
بدون بخیه و پانسمان
بدون بیهوشی
عدم نیاز به بستری
درمان قطعی بواسیر
بدون عوارض ناشی از عمل جراحی بواسیر به روش سنتی مثل بی اختیاری در دفع مدفوع
عدم بازگشت مجدد هموروئید
اگر هموروئید شما از نوع داخلی درجه ۱ یا ۲ باشد، لیزر بواسیر قطعا بهترین گزینه است. بواسیر درجه ۱با خونریزی همراه و بواسیر درجه ۲ علاوه بر خونریزی، درد و بیرون زدگی هم به همراه دارد.

موارد ذکر شده، خفیف ترین گرید های هموروئید می باشند و با اشعه درمانی به وسیله لیزر کاملا برطرف خواهند شد. البته که اگر هم شدت هموروئید شما گرید ۳ یا ۴ باشد؛ یعنی انواع شدید تر آن، باز هم می‌توان به وسیله لیزر بیماری را برای همیشه درمان نمود.

مراقبت‌های بعد از درمان هموروئید با لیزر
همانطور که قبلا گفته شد، معمولا بیماری هموروئید یا بواسیر به دلیل سبک زندگی ماشینی و نحوه تغذیه غلط به وجود می آید.

بنابراین جهت پیشگیری از عود مجدد بیماری بعد از لیزر ؛ بهتر است نوشیدن آب و مایعات زیاد، مصرف فیبر و نشستن در آب گرم، استفاده از توالت فرنگی و عدم استفاده از شوینده های حساسیت زا را در برنامه خود قرار دهید. رعایت همین نکات ساده بعد از لیزر برای تکمیل دوره درمان شما کافی است.

انواع روش‌های درمان بواسیر
عمل جراحی هموروئید به روش های سنتی هم از راهکار های درمان این عارضه به شمار می رود. البته عمل بواسیر با لیزر به دلیل مزایای فراوان تا حد زیادی جایگزین این روش ها شده است.

در ادامه به بررسی و توضیح راه های مختلف عمل هموروئید می‌پردازیم:

عمل بواسیر با استاپلر
استاپلر یک روش عمل بواسیر است که معمولا برای هموروئید داخلی درجه سه و چهار که از مقعد بیرون زده کاربرد دارد. در جراحی استاپلر یا هموروئیدوپکسی با استفاده از یک دستگاه جریان خون در هموروئید را متوقف کرده و این زائده به مرور کوچک شده و از بین می رود.

این روش درمان تضمینی بواسیر به حساب نمی آید و طبق تحقیقات؛ بسیاری از بیماران بعد از مدتی دچار عود مجدد این عارضه شده اند.

درمان هموروئید با رابربند
روش رابربند هم برای درمان هموروئید داخلی کاربرد داشته و با استفاده از آنوسکوپ صورت می گیرد و طی آن انتهای بواسیر با استفاده از کش بسته می شود. بعد از اینکه یک حلقه پلاستیکی به دور زائده هموروئیدی بسته می شود، جریان خون به این قسمت قطع شده و زائده از بین می رود.

در روش رابربند، بیمار را متحمل درد و خونریزی زیادی می کند. علاوه بر آن این روش درمان قطعی هموروئید به شمار نرفته و احتمال بازگشت بیماری وجود خواهد داشت.
اسکلروتراپی هموروئید
اسکلروتراپی نوعی روش درمان برای عروق خونی آسیب دیده و اصطلاحاً واریسی شده است. این درمان روشی قدیمی برای درمان عروق است که از قرن ۱۹ میلادی مورد توجه قرار گرفت. در این شیوه ماده ای مخصوص به عروق خونی یا لنفاوی تزریق می شود که هدف از آن کوچک تر کردن و از بین بردن عروق است.

برای درمان بواسیر با روش اسکلروتراپی در حدود ۱ الی ۳ میلیمتر داروی اسکلروزان که همان ترکیب فنل در روغن زیتون است را؛ به عروق آسیب دیده در زیر مخاط بالشتک های هموروئید و قسمت متورم آن تزریق می کنند.

پس از تزریق اسکلروزان دیواره سیاهرگ ها دچار چسبندگی شده و در نهایت به خشک شدن عروق خونی و فروکش کردن آن می انجامد. اما به دلیل امکان عدم بهبودی فرد، نمی توان از اسکلروتراپی به عنوان روش قطعی درمان یاد کرد.

جراحی هموروئیدکتومی باز
هموروئیدکتومی باز یک روش جراحی برای بهبود هموروئید است. در روش هموروئیدکتومی باز با استفاده از تیغ جراحی و تحت بیهوشی، بافت اضافی بواسیر را حذف می کنند.

در این روش محل جراحی را بخیه نمی‌زنند و آن را باز می گذارند و یک گاز یا پانسمان را روی زخم می‌گذارند تا زخم بسته شود.

عمل جراحی هموروئیدکتومی بسته
هموروئید کتومی بسته نیز کاملا مشابه هموروئیدکتومی باز انجام می شود؛ با این تفاوت که در روش بسته پزشک جراح با نخ بخیه محل جراحی را ترمیم می کند و بعد از مدتی باید بخیه های عمل بواسیر کشیده شود.

سه شنبه 21 فروردین 1403 - 17:10
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :



Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group