اثرگذاری فیبر خوراکی بر دستگاه گوارش

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


اگر براي اولين بار است كه از فروم ما بازديد مي كنيد به شما خوش آمد مي گوييم. شما مي توانيد بعد از خواندن قوانين انجمن در انجمن ما ثبت نام كنيد و براي مشاهده گفتگو ها به انجمن مورد علاقه خود كليك كنيد. در غير اين صورت شما به تمام امکانات سايت دسترسي نخواهيد داشت.
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 17
نویسنده پیام
iranclinic آفلاین


ارسال‌ها : 41
عضویت: 19 /12 /1399
محل زندگی: تهران


اثرگذاری فیبر خوراکی بر دستگاه گوارش
فیبر غذایی می تواند تاثیر قابل توجهی بر بیماری های مقعدی، به ویژه شرایطی مانند هموروئید و شقاق مقعدی داشته باشد. در اینجا نحوه کمک فیبر غذایی به این مشکلات آمده است:
بواسیر: هموروئید وریدهای متورم و ملتهب در راست روده و مقعد است که می تواند باعث درد، خارش و خونریزی شود. یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند با ترویج حرکات منظم روده و کاهش فشار در هنگام اجابت مزاج به پیشگیری و کاهش هموروئید کمک کند. فیبر مدفوع را نرم می‌کند و دفع آن را آسان‌تر می‌کند، که می‌تواند فشار روی سیاهرگ‌های ناحیه مقعد را کاهش دهد و خطر تشکیل هموروئید یا بدتر شدن هموروئید موجود را کاهش دهد.
https://cliniczarei.com/
شقاق مقعد: شقاق مقعدی پارگی های کوچکی در پوشش مجرای مقعد است که می تواند باعث درد، خونریزی و ناراحتی در حین اجابت مزاج شود. مصرف کافی فیبر می‌تواند به پیشگیری و مدیریت شقاق مقعدی کمک کند، مدفوع نرم‌تری دارد که راحت‌تر دفع می‌شود، بدون اینکه باعث تحریک یا آسیب بیشتر به بافت‌های مقعدی شود. مدفوع نرم خطر ضربه به کانال مقعد را کاهش می دهد و به شقاق اجازه می دهد تا به طور موثرتری بهبود یابد.

به طور کلی، یک رژیم غذایی غنی از فیبر از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، آجیل و دانه ها می تواند به حفظ حرکات منظم روده، جلوگیری از یبوست و ارتقای سلامت کلی گوارش کمک کند. نوشیدن مقدار زیادی آب همراه با یک رژیم غذایی با فیبر بالا برای اطمینان از هیدراتاسیون مناسب و عملکرد بهینه گوارش مهم است.
https://irotime.com/markets/20646-what-is-dietary-fiber-and-in-what-foods-is-it/

یکشنبه 19 فروردین 1403 - 17:36
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :



Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group