نحوه درمان درد مقعد

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


اگر براي اولين بار است كه از فروم ما بازديد مي كنيد به شما خوش آمد مي گوييم. شما مي توانيد بعد از خواندن قوانين انجمن در انجمن ما ثبت نام كنيد و براي مشاهده گفتگو ها به انجمن مورد علاقه خود كليك كنيد. در غير اين صورت شما به تمام امکانات سايت دسترسي نخواهيد داشت.
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 25
نویسنده پیام
simaabed آفلاین


ارسال‌ها : 8
عضویت: 5 /5 /1398


نحوه درمان درد مقعد
با این حال، اگر درد مقعدی ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین نرفت، مهم است که به پزشک مراجعه کنید. اگر تب همراه با درد مقعدی وجود داشته باشد، نیاز به مراجعه فوری به پزشک است. با ما در این مطلب از درمان لیزر همراه باشید تا به علتها و نحوه درمان این عارضه بپردازیم.علت درد مقعد چیست؟درد مقعد می تواند نشانه ای از بیماری های مختلف باشد که این عارضه ها می توانند از تورم عروق، شکاف یا زخم مقعد، انواع بیماری های عفونی یا بیماری سرطان متغیر باشد. در هر حال اگر دچار درد مقعد هستید و به صورت مداوم ادامه دارد لازم است برای درمان و پیدا نمودن علت بیماری به پزشک مراجعه کنید. با این حال شایع ترین دلایل درد مقعد را در ادامه بررسی خواهیم کرد:اسپاسم عضلات مقعدسندرم لواتور بیماری است که موجب گرفتگی آنی و بی علت عضلات مقعد و درد باسن می گردد، این سندروم احساس درد و فشار در رکتوم را به همراه داشته و درد آن همزمان با نشستن تشدید می‌شود. علت دقیق این سندروم مشخص نشده اما امکان ابتلا به آن در خانم ها بیشتر از مردان است.
درمان سریع درد مقعددرد مقعد را نمی توان بیماری دانست بلکه نشانه ای از عارضه های مختلفی است که نیاز به بررسی و درمان دارند. از آنجایی که نواحی مقعد و روده بزرگ می تواند دچار عارضه هایی مختلف و گاه خطرناک شود، پیدا کردن علت این درد به خصوص اگر مکرراً تکرار شود و همراه با علائم دیگری مانند خونریزی، سوزش و خارش باشد، نیاز به بررسی های جدی پزشک دارد. اما راه‌های مختلفی برای کاهش و درمان درد مقعد وجود دارد که به شرح زیر است:درمان خانگی درد مقعداما راهکار های خانگی نیز وجود دارند که می توان با آنها درد را تا پیش از مراجعه به پزشک تسکین داد ولی این روش ها تنها درد را بهبود می بخشند و تاثیر چندانی بر درمان عارضه ندارند. برخی از روش های درمان درد مقعد عبارتند از :

  • حمام سیتز: یکی از روش های متداول آب درمانی، استفاده از حمام سیتز یا همان حمام نشیمن است که می تواند در درمان بیماری های مقعدی و عفونت ها موثر باشد. برای این درمان کافی است تشت را از آب گرم پر نموده و برای مدت ۱۵ دقیقه در آن بنشینید

  • کیسه یخ : سرد نمودن ناحیه ای که دچار درد شده می تواند به سرعت درد مقعد را کاهش دهد.

  • بی حس کننده ها: در صورت تداوم یافتن درد ها استفاده از بی حس کننده می تواند روشی موثر از سایرین باشد که در این حالت از داروهای بی حس کننده مانند بنزوکائین یا لیدوکائین استفاده می شود.

  • مصرف فیبر غذایی: همان گونه که ذکر کردیم اغلب بیماری های مقعدی ناشی از یبوست مداوم ایجاد می شوند و ساده ترین راهکار درمان یبوست مصرف خوراکی های دارای فیبر است.

  • مصرف کافی آب: آب نقش اساسی در درمان یبوست و نرم نمودن مدفوع دارد. مصرف حداقل ۸ لیوان آب در طول روز توصیه شده است.

  • ورزش: انجام ورزش و حرکات ورزشی مناسب می تواند در تقویت عضلات و درمان یبوست موثر باشد. ورزش مناسب برای درمان این عارضه کگل و شنا شناخته می شود.


درمان داروییممکن است با توجه به علت درد مقعد، استفاده از داروهای زیر برای کاهش و درمان این عارضه تجویز شود:

  • داروهای مسکن مانند ایبوپروفن یا پاراستامول

  • استفاده از پمادها یا شیاف‌ها برای کاهش خارش، درد و تورم

  • داروهای ملین طبق تجویز پزشک برای عمل دفع آسان تر


darmanlaser.com

پنجشنبه 24 اسفند 1402 - 17:05
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :



Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group