بهترین کشورها برای پناهندگی کدامند؟

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


اگر براي اولين بار است كه از فروم ما بازديد مي كنيد به شما خوش آمد مي گوييم. شما مي توانيد بعد از خواندن قوانين انجمن در انجمن ما ثبت نام كنيد و براي مشاهده گفتگو ها به انجمن مورد علاقه خود كليك كنيد. در غير اين صورت شما به تمام امکانات سايت دسترسي نخواهيد داشت.
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 43
نویسنده پیام
amirali آفلاین


ارسال‌ها : 26
عضویت: 10 /8 /1400
محل زندگی: تهران
سن: 21


بهترین کشورها برای پناهندگی کدامند؟
در این مقاله، بهترین کشور ها برای پناهندگی با در نظر گرفتن شرایط کنونی برای پناهندگان، مورد بررسی قرار گرفته است. با اینکه بهترین روش های مهاجرت، هم قانونی و کم ریسک اند، و هم تضمینی برای آینده بهتر و روشن تر، اما در برخی موارد خاص، متقاضی، مجبور به انتخاب مسیر مهاجرت از طریق پناهندگی میشود.


همانطور که میدانیم، پناهندگی از مسیرهای بسیار پر ریسک و پر خطر و همینطور غیرقانونی محسوب میشود. اما با توجه به تجربه که نشان دهنده این است که گاها، اجبار به پناهندگی آخرین گزینه و راه نجات فرد است، قصد بررسی این را داریم که چه کشورهایی را به عنوان بهترین کشور برای پناهندگی می توان برشمرد.

مسیر پناهندگی از ابتدا، موردی اجباری است، که آنچنان خود پناهنده تعیین کننده و یا دارای حق اختیار و انتخاب نیست. در این موضوع هر چیزی ممکن است لحظه ای تغییر نماید، از قوانین پناهندگی گرفته تا نحوه سفر و رسیدن به کشور مقصد و تمام شرایط و عواملی که از مسیر تا لحظه پذیرفته شدن پرونده و…

در واقع تنها موضوعی که میتواند ثابت بماند و روی آن حساب کرد، این است که آن کشور چه شرایطی برای پناهندگان در نظر گرفته و داشتن چه آیتم هایی است که، آن را به عنوان بهترین کشور برای پناهندگی رسانده است.
پناهندگی کشور آمریکا
برای مهاجرت به امریکا، راه های بسیاری وجود دارد؛ که پناهندگی نیز از راه های نامناسب و نادرست مهاجرت به این کشور است. افرادی که دارای شرایط واقعی پناهندگی هستند میتوانند در آمریکا :

تا 1 سال بعد از ورود خود به این کشور، درخواست پناهندگی خود را اعلام نمایند.
پس از اعلام پناهندگی، نوبت اداره مهاجرت آمریکا خواهد بود، که با بررسی مدارک و ادعاهای ارائه شده، با متقاضی مصاحبه ای حضوری نماید.
در صورتی پذیرش پناهندگی، پناهنده می تواند برای همسر خود و فرزندان زیر 21 سال خود درخواست ورود و اقامت در آمریکا را داشته باشد.
همینطور پناهنده، پس از 1سال از اخذ پناهندگی، شخص میتواند برای اخذ گرین کارت( GREEN CARD) آمریکا اقدام نماید.
نکته مهم اینجاست که چنانچه فرد به کشور خود بازگردد و دولت امریکا مطلع گردد، شخص بازخواست شده و حتی امکان باطل شدن گرین کارت وی وجود دارد. چرا که این عمل شخص، با ادعاهای وی و مصاحبه و مدارک ارائه شده اش متناقض است.
کشور کانادا
کشور کانادا را به جرات میتوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورها دانست. این کشور سالانه حدود 30 هزار پناهنده جذب می کند. در سالهای اخیر با توجه به افزایش جنگ های خاورمیانه نیز، آمار این تعداد بیشتر هم شده. کشور کانادا به افرادی که در کشور خود، ایمن نیستند و مورد آزار هستند پناهندگی اعطا میکند، که البته این اشخاص دیگر حق بازگشت به کشورشان را نخواهند داشت. پناهندگی در کانادا با برنامه اسکان مجدد که متقاضی خارج از کانادا است و برنامه پناهجو که برای متقاضیان پناهندگی در داخل کانادا است، اتفاق میفتد.

پناهندگی به کانادا امکان پذیر است و این کشور را با اطمینان از بهترین کشورها برای پناهندگی می توان نام برد. پناهندگان این کشور، حق تحصیل و کار و همینطور داشتن مسکن و سرپناه خواهند داشت.
کشور انگلستان
انگلستن نیز در بین بهترین کشورها برای پناهندگی شرایط خوبی دارد. برای پناهندگی این کشور، در بدو ورود به انگلستان، باید درخواست خود را ارائه نمایید، البته در صورتی که واجد شرایط پناهندگی و پناهنده واقعی هستید. لازم به ذکر است که، طبق آخرین قوانین پناهندگی در انگلستان، درخواست پناهندگی شهروندان اتحادیه ی اروپا مورد بررسی قرار نمی گیرد.

افرادی که امکان زندگی با آرامش به دلیل آزار و اذیتهای مختلف در کشور خود ندارند؛ و همینطور افرادی که به دلایل وضعیت اجتماعی و فرهنگی یا سیاسی، همینطور نژادی، دینی، ملیتی، مورد آزار و شکنجه اند، از نظر انگلستان واجد شرایط پناهندگی و پذیرفته هستند.

9شما به عنوان پناهنده در انگلستان 6 ماه زمان اقامت و پناهندگی دارید، که در صورت پذیرش کامل، امکان همراه نمودن خانواده خود را نیز به مدت 5 سال در انگلستان خواهید داشت. پس از گذشت 5 سال، شخص می تواند برای اقامت دائم ارائه درخواست نماید.
کشور آلمان
برای مهاجرت به آلمان، در میان مسیرهای قانونی، مسیر پناهندگی نیز امکان پذیر است. کشور آلمان با اینکه دارای جمعیت نسبتا زیادی است، اما جزو بهترین کشورهایی است که پناهنده نیز می پذیرند. میان کشورهای اتحادیه اروپا، آلمان بیشتر پناهنده می پذیرد.این پناهندگان بیشتر از کشورهای ایران، ترکیه، سوریه، عراق و افغانستان هستند. در سال 2020 حدود 1.1 میلیون پناهنده وارد کشور آلمان شده اند.

از مشکلاتی که در پناهندگی آلمان وجود دارد:

کمپهای جمعی نامناسب
وضعیت حقوقی، بهداشتی و روحی نامطلوب پناهندگان
پناهندگان تا مشخص نشدن پذیرششان حق و حقوق خاصی ندارند، حتی کار کردن
همینطور پناهندگان در یکی از مراکز پذیرش اولیه، یا مراکز اقامت جمعی، و یا محل اقامت غیر متمرکز استقرار خواهند یافت.
پس از درخواست پناهندگی، به پناهندگان گواهینامه اجازه اقامت در کشور آلمان داده شده و این اشخاص امکان استفاده از بیمه های اجتماعی را دارند. پس از پذیرش پناهندگی، افراد حق برگشت و حتی بازدید از کشور خود را تا 10 سال نخواهند داشت.
پناهندگی کشور استرالیا
پناهندگی در کشور استرالیا، از روشهای پر متقاضی مهاجرت در سالهای اخیر بوده است. این کشور عضو کنوانسیون ژنو است. اما به تازگی کسانی که غیرقانونی یا با پاسپورت نامعتبر ورود پیدا میکنند را بازداشت میکند. بیشترین کیس های پناهندگی در استرالیا ، شامل مواردی همچون جنگ، ناآرامی های مدنی و آزار و اذیت بوده است.

متقاضیان پناهندگی بین 10-6 ماه برای اعلام درخواست مهلت دارند. مشکلات پناهندگان استرالیا شامل:

نبود بهداشت
نبود امکانات مناسب
همچنین شرایط زندگی نامناسب است.
وضعیت کسانی که تا روشن شدن بررسیها مجبورند در کمپهای جمعی بمانند، بسیار نامطلوب است. اما پس از پذیرش پناهندگان، این کشور شرایط مساعدی برای آنها فراهم میکند.
کشور سوئد
کشورهای دیگری نیز هستند که در پناهنده پذیری بسیار فعال و پر رنگ بوده اند. از پناهنده پذیر ترین و سخاوتمندترین کشورها در بحث پناهندگی، کشور زیبای سوئد میباشد. این کشور در پذیرش پناهندگان بسیار فعال عمل میکند.

اما طبق آمار، در سال 2015، با هجوم بسیار زیاد پناهندگان، این کشور به دلیل نداشتن فضای آنچنانی از طریق کنوانسیون‌های بین‌المللی ژنو، سعی در محدود کردن قوانین و حقوق پناهندگان داشته است. البته با این اوصاف هم باز، این کشور جزو مهاجرپذیرترین و پناهنده پذیرترین کشورها محسوب می شود.
کشور ترکیه
از دیگر کشورهای پناهنده پذیر، که به خصوص در بحث پناهندگی ایرانیان بسیار فعال و همیشه در صحنه بوده است، کشور ترکیه می باشد.

ترکیه از سال 2010 بیش از هر کشور دیگری پناهنده‌پذیر بوده است. طبق آمار تعداد پناهندگان این کشور به بیش از 4 میلیون نفر رسیده است. با اینکه ترکیه به خودی خود، کشوری پهناور اما پر جمعیت محسوب میشود. در سال 2016، ترکیه با امضای توافق‌نامه‌ای با اتحادیه اروپا، مهاجرت پناهندگان به اروپا را ممنوع شمرد.
همین موضوع برای پناهندگانی که به سمت یونان رفته بودند و یا در ترکیه مانده اند، عواقب جدی ای پیش آورد. اما در هر صورت این کشور باز هم در مورد پناهنده پذیری همچنان زبانزد است، و برای بسیاری از افراد و پناهندگان، حکم سکوی پرشی برای رسیدن به اهداف خود از مهاجرت بوده است.

ادامه مطلب

دوشنبه 22 آذر 1400 - 11:36
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :



Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group